HANDELSBETINGELSER

Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af Autovice A/S, Kornmarksvej 6, 1. sal, 2605 Brøndby. Cvr.nr. 38863398.

Vi anbefaler at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du foretager køb på webshoppen. Ved at foretage køb på denne webshop accepterer du samtidig vores Vilkår & Betingelser.

BESTILLING

Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Bestillinger foretaget efter kl. 15.00 på hverdage bliver håndteret den næstfølgende hverdag. Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger. 

BETALING

Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner og indeholder moms og andre afgifter. Autovice modtager betaling med følgende betalingskort:

VISA/Dankort

MasterCard

VISA

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb sker i krypteret form en godkendt betalingsserver, der krypterer dine kortoplysninger med Secure Socket Layer protokol. Det betyder at man ikke kan aflæse dine informationer. Autovice gemmer ikke dine oplysninger, og der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen.

Når kryptering benyttes, kan du se en hængelås i nederste højre hjørne af siden. Det betyder at dine informationer er beskyttet mod tredjepart.

LEVERING

Din bestilling afsendes hurtigst muligt og sædvanligvis senest indenfor 2 hverdage efter bestillingen.

Det vil sige at varen sædvanligvis vil være fremme på leveringsstedet indenfor 1-3 hverdage efter bestillingen. I forbindelse med højtider, Black Friday og ferier, må der generelt påregnes lidt længere leveringstider.

Autovice kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtføreren, vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand og andre udefrakommende påvirkninger. 

FORTRYDELSESRET

Du har 30 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, du modtager varen. Fortrydelsesretten kan udøves uden at angive nogen bestemt grund ved at sende en meddelelse til Autovice på kundeservice@ooono.dk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os meddelelsen om fortrydelse inden udløbet af fortrydelsesfristen.

Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.

For at vi kan identificere varen, henstiller vi til, at du anfører ordrenummeret i din meddelelse om fortrydelse. Hvis ordrenummeret ikke er anført, kan det medføre fejl og forsinkelser.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer hvor du har fjernet forseglingen/emballagen.

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdiforringelse ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis du fortryder købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købesummen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Vi foretager altid tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Købesummen for varen (med fradrag for evt. værdiforringelse) og de oprindelige forsendelsesomkostninger bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde købesummen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside:http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold.

Når du har sendt en vare ind til os i forbindelse med fortrydelse eller i forbindelse med en reklamation, vil du altid få tilsendt en email, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

Varen skal sendes til:

Autovice A/S
Kornmarksvej 6, 1. sal
2605 Brøndby

REKLAMATIONSRET

Udover fortrydelsesretten gælder dine almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen.

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til kundeservice@ooono.dk. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget. Varerne bedes ved returnering i forbindelse med reklamation sendes til:

Autovice A/S
Kornmarksvej 6, 1. sal
2605 Brøndby

Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Autovice betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsninger via www.forbrug.dk (bemærk dog Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning til enhver tid værende klagebetingelser, herunder beløbsgrænser). Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl udenfor Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr 

FORTROLIGHED

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi gør hvad vi kan for at passe på dine data, og vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Du har altid ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til info@autovice.dk

Du finder hele vores privatlivspolitik her.